28 Temmuz 2011 Perşembe

Telefon almak isterim, kime sorarım? Hepsiburada.com mu ? Neden olmasın?

Arkadaşlar, dolar artı ay kriz geldi, yine düştü derken... Telefon almaya niyetlendim hem fiyatları bulabileceğim hemde teknik özellikler dışında danışabileceğim bir yer aradım.

Aslında bir teknoloji markette çalışan bir akrabam var, açıp ona sormak yada biraz sohbet edip birlikte araştırmak güzel olurdu ama ben başka bir yolu tercih ettim. Çoğumuzun yaptığı gibi... hepsiburada.com'u kullandım.

Şimdi burada öne çıkarmak istediğim hepsiburada.com'un iyi yada kötü yanların değil. Değinmek istediğim satın alma kararımızın nasıl da değiştiği.




Artık çoğumuz word of mount etkisini biliyoruz, bir kişinin önerisi üzerine satın alma kararının nasıl değiştiğinin de farkındayız. Hatta bu yıl özellikle pazarlamacılar sosyal medyanın satın alma üzerinde çok etkili olacağını söylüyor. Tabi onlara karşı gelecek haddim yok ama dikkat çekmek istediğim bir husus var.


Tüketici olarak ben;

1) Sadece arkadaşlarımdan etkilenmiyorum.
2) Ürünü kullandığını düşündüğüm kişiler satış danışmanlarından daha etkili
3) Sadece şikayet sitelerine bakmak, satın almayı düşündüğüm ürün için pek tercih edeceğim bir eylem değil.Çünkü almak istiyorum almamak değil..
4) Özellikle eletronik ürünlerde teknik spesifikasyonlara baktığınızda tıpa tıpa aynı tablolara sahip ürünler ve nasıl seçeceğim?

gibi yargılarım var. Tabiki facebookta gördüğüm arkadaşımın aldığı yeni telefon çok hoşuma gitti ama satın almak istersem yine yukarıda yazdığım şeyleri kontrol edeceğim. Kilit nokta bilinçli müşteri ve bunun artması :)



Sonuç olarak, o an ürünü almayacak olsam bile ilk gideceğim yer hepsiburada... çünkü bana ürünü araştırma ve karşılaştırma imkanı sağlıyor. Bir mağazadaki satış danışmadanından daha iyi karşılaştırma taboloları smout olarak beni tatmin ederken, yapılan yorumlar manevi ve gönül rahatlığı ile ürünü almamı sağlanıyor/yada sağlamıyor.

Örneğin telefon örneğinden devam edelim, ilk önce teknik özelliklerine baktım, sonra yorumlarıan baktım ki çoğu yorum yapan kişi zaten önceden kullandığı ürünlerle de kıyaslağı için kafamda telefonu bir yere oturtum. İstersem alttaki en çok satınlarla da kıyasladım ve gönül rahatlığıyla ya oradan aldım yada bilgi dolu olarak mağazaya gittim ki ürünü birde göreyim dokunayım.

Diyeceğim odur ki, evet arkadaşlar önemlidir ama iş satın almak kararına gelince ne eğitimini bildiğimiz, ne yaşı,işi,statüsünü bildiğimiz insanların yaptığı yorumlar daha önemli olabiliyor. Bir ürünün altında sadece 4- 5 olumsuz 150 tane olumlu dönüş gördüğünüzde arkadaş/yada akrabanızın olumsuz yanıtları silinip gidiyor. Yada sosyal medya önemlidir satın alma kararını tabiki etkileyecektir ancak üründen ürüne çok değişken bir yapıda olacak bu etkileşim. Sosyal medya yorumları kontrol altında tutulurken asıl önemli olan alış-veriş sitelerinin yorumları olacaktır. ( yaşımın haddini bilerek söylemek istiyorum :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder