24 Temmuz 2011 Pazar

PEGASUS'DAN geleneği halka açan tanıtım, uçaklara kızlarımızın adını verelim!

Öncelike katılmak isteyenlerin http://www.dunyaninenguzelhediyesi.com/ adresindne katılabileceğini belirtip, yazıma geçmek istiyorum.

Dün TV açıkken, kitap okumaya çalışıyordum birden duyduğum reklam çok ilgimi çekti. Gerçi daha önceleri benzerlerini TV ve internette görmüştüm ama duyarduymaz verdiğim tepki " Niye yapayım bunu" olduğu ilginç bir  kampanya olduğunu itiraf etmeliyim.  Ancak neymiş diye internette araştırmaya da ittiğini itiraf etmeliyim ki kızım yok :) ehehe.


Reklam filminden anladığım, Pegasus'un yeni alacağı uçaklara ki kendileri Boeing 737/800   oluyormuş, sizin kızının ismini koyma imkanı verdiği, ve bunu niye yapacağınızı da kızına hediye vermek amaçlı olabileceği.

Aslında ilk duyduğumda bana çok saçma geldi,çünkü Turkcell'in benzer kampanyası ile kıyasladım hemen. O ne miydi, biraz hatırlarsak.
 "Turkcelin çocugunuz yeni cellocan olsun kampanyasını...
   Aileler genellikle çocuklarının TV'ye çıkmasından, reklamlarda adının geçmesinden gurur duyup mutlu oluyor ve bu yüzden gerekirse facebook'ta kendi çocuklarını Turkcell ile birlikte tanıtıyor ve en çok oy alan çocuk, turkcell'in yeni cell-o canı oluyor"


Şirket için çok faydalı  ve fizzy'i etkin kullanan süper bir kampanya olduğunu düşündüren bir çalışmadan sonra pegasus'un çocukları kapsayan bu çalışması bana başarısız bir girişim geldi.

Niçin mi?
  -Öncelikle kızınızın ismini niçin bir uçağa vermek isteyin ki?
           * Evet bazıları için bir vapura binerken bile orda görülen isim anlamlı ve heyecan verici, uçağın ki inanılmaz birşey olabilir.
           * Hatta kızınıza senin ismini bir uçağa koyduk diyebilemek, ilerde onu gerçekten mutlu edebilir. İnsanların isimlerine ait fidanların olması bile hoş bir duygu veriyor.
           * Aileleri de reklam filminde oynaması yada yeni imajı olmasa da benim kızım fikri ile tatmin edebilecek bir olay.

Ancak sonuç bukadar pozitif duygu oluşturabilecek bir fikir olmasına rağmen değişmiyor.  Niçin vermek isteyeyim ki? Pegasus tek tercih ettiğim yada savunuculuğunu yapabilecek kadar bağlı olduğum bir havayolu şirketi mi?

Bu çerçevede, çalışanların çocuklarının isimlerini vermenin çok mantıklı ve güzel bir uygulama olduğu kanaatinde olduğum gerçeği yanında hakla arzın çok çok ta önemli olmadığını düşünüyorum.

Peki amaç neydi? Bencesi bu kampanyada öne çıkan özellikler
    - Hedef kitleye deneyim yaşatan bir pazarlama kampanyası oluşturmak
    - Çalışanlar kadar müşterilerinde aileden olduğunu vurgulamak
    - Geçmiş yıllardan bu yana en yeni uçak filosuna sahip olduğunu gösterirken, büyüp yatırıp yaptığını vurgulamak.
    - Satıştan ziyade marka bilinirliği ve güç gösterisi içeren bir kampanya

olabilir diye düşünüyorum. Ve bu amaçlara da başarı bir şekilde hizmet ettiği kanaatindeyim. Ancak kampanya bu amaçlara hizmet edecek şekilde daha iyi senarize edilemez miydi?




Örneğin,

Deneyim yaşatma:  Sadece kız çocuklar olması, çok sınırlı bir katılım koşulu içermesi ( yaş sınırı çok dar yanılmıyorsam) ve özellikle "ben" yargısı artarken reklam ve pr çalışmalarının "ben"'i yeterince vurgulaması... örneğin ben kızımın adını göklerde uçuran bir babayım imajı vurgulanabilirdi ve deneyim tatminini arttırabilirdi diye düşünüyorum.

Fizzy: Gönderenler arasından yapılan çekiliş. Çok çok kötü bir fikir, yani kazanmak için yapabileceğiniz hiç bir şey yok, en azından bir facebookta reklamını yapmanız gerekmiyecek bile olsa kendi sitesi üzerinden bir fotograf yarışması olabilirdi.

Bu arada bu Pegasus'un çocuk yıldızları kullandığı bir çok sevimli reklam ve videosunun olduğunu da gördüm. Aslında bir uçakla özdeşleştirmek için süper bir strateji olduğunu ve gelecekte de çok daha iyi kullanılabileceğini düşünüyorum.

Bu güzel kızlarımın ( uçakların ) göklerde bol bol uçuş yapmasını ve halkımızı güzel güzel taşımasını diliyorum. Ne diyelim hayırlı olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder