26 Temmuz 2011 Salı

Ted.com: başımıza gelebilecek en iyi şey

İnternetin de çöplüğe dönüştüğü bu zamanlarda başımıza gelebilecek en iyi şey  ==>  işte bu sitedir :)



Bu yazımda Ted.com nedir, ne değildir, nasıl buldum, nesine hayran kaldım tek tek açıklayacağım, çünkü hepimizin ziyaret etmesi gerektiğine inanıyorum.

Ted.com binlerce yetkin insanı başka bir yerde asla bir arada bulamayacağınız ve ilginizin olmadığı bir konu hakkında bile izlediğiniz konferanslar sayesinde daha çok şey öğrenme isteğiyle yanıp tutuştuğunuz ender site, belki de tek sitedir. (alıntıdır :) )

Bence nedir, kesinlikle ilham, özgüven ve gelecek umudurdur. Can sıkıntısı mı o videoları izlerken hiç birşey kalmıyor. Daha çok daha çok daha çok bilgi diye ağzını açıp dinliyorsunuz. O videodan diğerine geçiyorsunuz bazılarının sunumlarına, bazılarının sunum yeteneklerine, bazılarının ilhamına, konusuna, inanç gücüne ve azmine liste bu şekilde uzayıp gidiyor... hayran kalıyorsunuz.

Konu ilginizi çok çekmişse, o tüm yorumları tek tek okuyorsunuz ve dünyanın her yanından yetkin insanların takdirlerini itirazlarını içinize sindiriyorsunuz.

Nutuk dinlemek için bişeyler izlemek mi? Biz zaten bundan kaçıyoruz diyen varsa aranızda birde bu nutukları dinlesin diyorum. Yapay organ geliştiren bir kızdan, yapay 6. his çalışmalarına, savaşın matematiğinden, hafif malzeme heykeltraşlığına hobiniz olmayan, hatta ilgi alanınıza girmeyen bir çok konu sizi hayretler içinde bırakıp, bilgilendiriyor. Evet youtube'da komik videolar izlemekte zevkli ama bizim için böylesine özel seçilmiş derlenmiş konuşmaları bulabilmek imkansız.

Öncelikle neden bahsettiğimi anlamanız için bir video paylaşıyorum. Eğer izlemek istemiyorsanız, video ile ilgili özeti de videonu altına yazacağım. Ancak bunun benim kendi motivasyon cihazım olduğunu da söylemek istiyorum. Bu video umudum her kırıldığında izleyeceğim, hem kadından böyle bir yenilik yarattığı için ilham alacağım hemde o güzel heykeller ile dinginleşeceğim  bir motivasyon cihazı benim için :)

Janet Echelman: Hayalgücünü Ciddiye Almak



Janet Echelman kendisini böyle bir yeniliği yapması gereken son kişi olarak tanıtıyor. Öncelikle biraz ondan bahsetmek gerekirse, kolejden sonra sanata ilgi duyduğu için 7 sanat okuluna başvuran ancak 7sinden de ret alan ve kendi kendine 10 yıl boyunca ressam olmaya çalışan bir kadın. Hatta ne mühendislik, ne mimarlık mezunu.

Bu kadın 14 yıl önce fullbright bursu alarak, hindistana sergi açmak için gidiyor. Ancak sergi gününe gelemiyor resimleri, sergide göstermek için acil birşeyler yapması gerekiyor. O da, sergisini açacağı balıkçılık kasabasında ünlü olduğu için heykel yapmak istiyor ancak bu döküm heykelleri yapmak hem çok para ve zaman gerektiriyor. Çaresizce deniz kıyısında yürürken balıkçıların tek renk ağlarını görüyor ve onlardan yardım alarak ilk heykelini gerçekleştiriyor. Farklı renkler ve örgülerden oluşan, rüzgarla doğal hareketler veren ilk hafif heykel. 

Hikayenin bundan sonrasını anlatmayacağım, gelen bir çok teklif ve hepsinin ayrı zorluğu sanat ve bilimin birleşmesi ve herşeyi başlatan küçük bir ilham kıvılcımı...

Videoyu zevkle izleyeceğinizi umuyorum.

Peki videoda olmayıp, Ted.com'u anlamlı kılan bir şey daha yorumlar... Bu videonun yorumlarına baktığınızda insanlardan kuşlar için problem olur mu sorusunu görüyorsunuz ve Janet bu soruyada yanıt vermiş. Kendisi de bu heykelleri dikerken zaten bu konu üzerinde çalışmış. Cevabı ise başka bir şey öğretiyor: Kuşlar hiç ağacın içine doğru uçarken gördünüz mü?  Tamen hafif ve rüzgarla uyumlu olduğu için doğanın bir parçası gibi davranıyor bu heykeller ve kuşlar için de bir sorun oluşturmuyor.

Hem Janet Echelman hem de Ted.com'u çok çok tebrik ediyorum, böyle güzel paylaşımlar için... ve hepimizin onlar sayesinden bilgiyi güzel bir şarap gibi tükettiğimiz günlerin gelmesini diliyorum :)

1 yorum:

  1. bende az önce keşfettim. googlarken kendimi burada buldum. bunca zaman nasıl haberim olmamış:D blogundaki yazıları okumaya daldım. hikaye gibi okudukça okuyasım geldi:D

    YanıtlaSil