15 Temmuz 2011 Cuma

... Bankasının MT mülakatı

 Dürün yüzümdeki yaralarım ve tüm cesaretimle, bir bankanın düzenlemiş olduğu MT' programının 2. aşaması olan grup mülakatına gittim.

2.45'te olan randevum için 2.30da oradaydım. Saat 2.35 gibi olduğunda güvenlik görevlisi gelerek, 2. 15 seansını davet etti. O an dedim "..çtık" :)
2.30, 2.45 oo bizi kaçta alacaklar acaba.

Daha sonra masa etrafından toplananlarla sohbet etmeye başladık,5 MT adayı ve birde normal pozisyon için tecrübeli bir İKcı vardı masamızda.  Seansaların sadece 15, 45 olarak öğrendiğimde yine sevindim, sıra hızla gelecek dedim, ancak olmadı saat 15,45'e kadar sohbet ettik :)

Masadakilerden biraz bahsetmem gerekirse,

*Beni ilk şok eden: şehirdışından gelen kız: Kendisi Eskişehirden kalkıp gelmiş mülakata, aman aman dedirttirdi, türkiyede işbulmak bukadar mı zor! Zaten sürekli olarak iş görüşmeleri için İstanbul ve Ankaraya gidip geliyormuş :(, gerçekten çok zor , iyiki İstanbul'da yaşıyorum.

*Çok konuşan çocuk: Arkadaş izmirden geliyordu galiba, ekonometri mezunu, askerlik yapmış, amaa o ne kendine güvendir, o ne çok konuşmaktır :) Eehehe eğlendirdi beni diyelim, ama mülakatta yaptığı kadar olamaz :)

*İlaç sektörüründe zaten şu anda İK generalist olarak çalışan bayan: Bu bayanın anlattıkları ilginçti, çok konuşan cocugu üzerine assesment center uygulamalrından bahsetti. İşte İKcınun öneriler:

    -Eğer ön planda değilseniz, ve iyi bir fikriniz yoksa öne çıkmak için gereksiz sivrilmeyin
    -Destekleyici olmak genellikle iyi ve başarılı bir stratejidir, ne susun ne de saçma çıkışlar yapın iyi bir fikir varsa destekleyin,
    -Kendi fikrinizi kabul etmek, ikna yeteneğinizi göstermek için çok uğraşmayın
   
Bende daha önceden case studylere girdiğimi ancak farklı assesment center uygulamasında olmadığımı söyledim, o da bize yaptıkları farklı uygulamalardan bahsetti

Yeni mezunlar için role play:

    *Bir grup olarak kamp yerinde olduğunuzu düşün, aniden bir yangın çıktı ve etrafta balta,kova, bıcak gibi malzemeler var, hangisini aldınız ve ne yaptınız şeklinde bir çalışmanın yapıldığını anlattık.

Ve ayrıca assesment centerların, eleme değil de terfilerde seçme ve yerleştirme amaçlı kullanıldığını söyledi.

Bizim banka mülakatımızda:
          * Gerçek bir grup çalışması olduğunu söyleyemem
          * Öncelikle herkes kendisini tanıttı
          * Daha sonrasında 8 dk'lık süre içerisinde verilen konu üzerinde tartışmamız söylendi
Konu: Yüksek ücretli, uzun çalışma süreli, arkadaş ve ailenize daha az zaman ayırdığınız bir iş mi yoksa düşük maaş, az çalışma saatli, arkadaş ve ailenize daha çok zaman ayırabildiğiniz bir işi mi tercih edersiniz.
 Şeklinde, çokta tarışmaya açık olmayan, herkesin kendi görüşünü belirtebileceği ve genellikle uzlaşmaya varılamayacak bir konuydu diye düşünüyorum. 8 dkda da herkes kendi fikrini söyledi zaten bu atılgan çocuktan fırsat buldukça :)

Gelecek hafta olan 3 saatlik assesment center uygulmasının (farklı bir şirket) daha farklı ve zorlayıcı olacağını düşünüyorum, yine de onun için hazırlık oldu bence.

Bu tarz etkinlikler katılacak herkese başarılar dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder