13 Temmuz 2011 Çarşamba

Uçuk mu? Aman Tanrım !

Dün gece, geç vakte kadar Oh!My Lady isimli kore dizisinin bölümlerini izledikten sonra uyudum. Ve üzerimde bir kaç gündür taşıdığım aşırı yorgunluk hissiyle sabah uyanabildiğimde saat 12'ye geliyordu.
Dudağımın üstünün biraz gerildiğini ve sızladığını hissettim, banyoda gidip aynada kendimi gördüğüm de şok oldum.


Uçuk !!!!!!!!!!!!!!!!
Hem de burnumla üst dudağım arasındaki 3 yerde!

Öğle yemeği molasının bitmesini bekledikten sonra direk aile hekimimin yanına gittim, tabi gidene kadar uçuk olduğunu bilmiyordum ve gittiğimde doktor gayet normal bir şekilde uçuk olduğunu söyledi. Ben bir kaç gündür halsiz hissetiğimi söylediğimde boğazlarımın ağrıyıp ağrımadığını sordu bende olumsuz yanıt verdiğim de önemli bir şey olamayacağını söyledi. Vücut direnci düştüğünde çıkması normalmiş! İlginç olan her gün spor yapıyorum, iyi besleniyorum ve iyi uyuyup, güneş alıyorum, nasıl olurda vücut direncim düşer ve halsiz hissederim bende bilmiyorum.

Sonuç olarak doktorun vermiş olduğu antiviral uçuk kremini aldım ve eczacımdan birde C vitamini istedim. Hatta ismini de vereyim sizede yardımcı olabilir. Uçuk kremi olarak Sandozun Aklovir %5 Krem  C vitamini olarak ise CeviMAX (Salutis'in) aldım. Toplamda 12 TL civarı tuttu. Aile hekimimin dediğine göre 3 ile 5 gün arasında düzelirmiş.

Yarın önemli bir iş görüşmesine gideceğim için moral biraz  bozuk ama böyle küçük bir haratsızlığın beni demotive etmesine izin veremem. O yüzden Elif Fighting !

Uçukla ilgili biraz bilgi vermek gerekirse; (Kaynak: GlaxoSmithKline)
Uçuğa neden olan Herpes simplex virüsü vücuda girip ilk enfeksiyonunu yaptıktan sonra o bölgeye yakın sinir düğümüne yerleşir ve uçuk oluşmasını tetikleyen faktörler devreye girene, yani vücudun zayıf düştüğü ana kadar orada kalır. Yapılan araştırmalar, dünya nüfusunun %80'inin yaşamları boyunca en az bir defa uçuk geçirdiğini göstermektedir. Günümüzde Türkiye'de her yıl 8 milyon kişinin uçuk nedeniyle sıkıntı ve acı çektiği tahmin edilmektedir.

Uçuk Oluşumunu Tetikleyen Faktörler Nelerdir?
  • Stres
  • Ateş, soğukalgınlığı, grip
  • Aşırı güneş ışınları ve ultraviyole ışınlar
  • Hormonal değişimler (hamilelik, adet dönemi)
  • Aşırı yorgunluk ve uykusuzluk
  • Dişe yapılan müdahaleler (diş çekimi dolgu vb.)
  • Diğer enfeksiyonlar
  • Aşırı alkol
Uçuktan uzak kalabilmek için sağlıklı beslenmek de önemli. Yapılan araştırmalar bazı yiyeceklerin uçuk oluşumunu azaltırken, bazılarının da uçuğun tekrarlanmasını kolaylaştırdığını göstermektedir. Araştırmacılar diyet yapanlarda uçuk virüsünün harekete geçmemesi için Lisin içeren besinleri almalarını, Arjinin içeren besin maddelerinden de uzak durmalarını önermektedirler. Bu amaçla diyetlerde Lisin içeren tavuk, patates, süt, bira mayası, fasulye ve balık besinleri alınmalı, Arjinin içeren çikolata, yer fıstığı, bira, üzüm, mısır gevreği gibi yiyeceklerden uzak kalınmalı.

Tedavi:
Uçuk tedavisinde kullanılan asiklovir etken maddeli ilaçlar uçuğun başlangıç safhasında kullanıldığında uçuğun çıkmasını engeller. Uçuğun ilerleyen dönemlerinde kullanıldığında ise viral yayılımını engeller ve kabuklanma dönemini çabuklaştırarak iyileşmenin kolay ve kısa zamanda olmasını sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder