11 Ağustos 2011 Perşembe

Süper bir tatlı yaptım: KADAYIFLI çikolatalı MUHALLEBİ

Evet ben dün tatlı yaptım, hemde uzun zamandır istediğim bir tatlıyı... O kadar beğendim ki, keşke bu akşama da kalsaymış dedim. Yaz sıcaklarında içinizi ferahlatacak birşey ( bugün buralar çok yağmurlu ama yaz yazdır, tatlı da tatlı canım istiyor işte :) )

Ne mi yaptım? Başlıktan anlayacağınız üzere kadayıflı muhallebi... İftara kadar zor sabrettim, iftardan sonra hemen biraz alıncada tatı pek iyi gelmedi. Aslında beklediğimden daha yapış yapış bir tatlı olarak geldi. Meğerse, dolapta daha uzun süre bekletmem gerekiyormuş.

Harika bir görüntüsü var değil mi ?

Tarifini de vereyim de sizde deneyim :

Muhallebisi için:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı çikolata
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı

Kadayıfı için:
300 gr tel kadayıf
1 su bardağı ceviz içi dövülmüş
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
50 gr tereyağı

Öncelikle tarçınsız olmaz, unutmayın çünkü güzelliği orada... Tarçını da pek severim, nereye koysan yakışıyor canım :)

Çok ilginç birşey yok tarifte :

Önce kadayıfı hazırlamak lazım bunun için kadayıfı bıçakla ufak ufak doğrayın.
Yağı erittiğiniz tavada kavurmaya başlayın, içerisine şeker ve diğer malzemeleri karıştırın.
Ben şekerin karemelize olması için çok fazla kavurdum ama gerek yok. Şeker biraz karemelize olduğunda altını kapatabilirsiniz.

Bir yandan da muhallebiyi hazırlayın, gerekli malzemeleri katarak onuda yoğun bir kıvama gelinceye kadar pişirin.

Yüksekliğinin çok fazla olmayan bir servis tabağına, ben resimdekini kullandım, kavurduğunuz kadayıftan bir kat döşeyin. Üzerine muhallebinizi dökün. Muhallebinin üstüne de tekrar kavurduğunuz kadayıftan yayın. Soğuduktan sonra dolapta, 3 saat kadar bekletin :)

ımmm, süper oluyor :) :)


Yapacaklara şimdiden afiyet olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder