17 Haziran 2012 Pazar

KORECE ÖĞRENİYORUM!

O kadar çok kore dizisi izledikten sonra, bir gün kendimi neredeyse 100 kelime/kalıp gibi şeylere hakim buldum :) Altyazılara bakmadan baya baya anlıyordum ve dedim ki artık bu kadar  hızlı kapabiliyorken niçin  doğru düzgün öğrenmiyorsun!

İnternette yaptığım kısa bir araştırma sonucu 1-2 kitap buldum, türkçe korece olan, internette yazılana göre baskı artık yoktu ama taksimde aramaya karar verdim.  Bu iki kitap:

Korece 1-2-3
ve
Korece Konuşma Kılavuzu

Konuşma kılavuzu olan daha çok koreye turist olarak giderseniz, kullanabileceğiniz cümleleri içeren bir kitap, incelediğim kadarı ile...Ama Korece 1-2-3 serisi, kore  dili edebiyatı bölümlerinde okutulan bir kitap, kelimeler, gramer, okunuş herşeyi içeriyor.

Bende Korece 1 'i aldım :)

Resimden den görülebileceği gibi, hızla tükettiğimiz kore dizilerinden etkilenerek yapılmuş yeni bir kapağa sahip ve içeriği de oldukça başarılı, ben çok hızlı ilerliyorum çünkü kitap gerçekten anlaşılır. Ancak kesinlikle bir de dinleyerek pratik yapabileceğiniz bir siteyi takip etmelisiniz, çünkü okumada bir sürü küçük kural var ve harfler yerlerine göre farklı sesler haline dönüşebiliyor. Kitapta kendi çıkarımınca okuyup yanlış öğrenmek pek iyi olmaz o yüzden süper bir de site buldum. Onu da size öneriyorum, ama ingilizce bilmeniz gerekiyor :(

http://lei.snu.ac.kr/site/click-korean/I_KOR_01/intro.html
Artık gerisi size kalmış, ama kesinlikle biz Türklrer için öğrenmesi çok kolya bir dil: Sondan eklemeli, cümle dizilişi aynı, ekler çok benzer ve zaten çok kısa hecelerden oluşuyor, biraz azimle kısa sürede öğreneceğime inancım sonsuz.

Aslında yapmak istediğim şey Kore Kültür derneğinin derslerine gitmekti ancak malesef saatleri bana uymuyor, umarım gelecek Eylül'den sonra onları da uyduracağım. 

Bekleyelim ve görelim, nasıl hızlı ilerliyorum, sizleri haberdar edicem :) 



1 yorum: